Big.Nine od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili. Zwycięzca niezliczonych branżowych testów i najważniejszych wyścigów na świecie, sukcesy odnosiły na nim takie legendy jak Gunn-Rita Dahle Flesjaa i Jose Antonio Hermida. Big.Nine XT to hardtail dla ambitnych zawodników, którzy cenią niezawodność. Ma lekką karbonową ramę z geometrią nastawioną na sportową jazdę. Precyzyjne prowadzenie zapewni Ci stożkowa główka ramy, a świetną amortyzację widelec RockShox Reba RL 100 mm. Nie tylko podczas wyścigów możesz polegać także na napędzie z najnowszą grupą Shimano XT, a szeroki zakres przełożeń zapewni Ci 12-rzędowa kaseta 10-51 z. Dobrej kontroli nad rowerem sprzyjają hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT. W walce z rywalami i przeszkodami na trasie pomogą Ci mocne koła 29" Merida Expert CC z piastami Shimano SLX w standardzie Boost, które zwiększają sztywność boczną i wzmacniają koło. Rama ma dolną rurę o aerodynamicznym profilu, ale zapewni Ci też wygodę dzięki specjalnie ukształtowanym rurom tylnego trójkąta, które lepiej tłumią wibracje i zwiększają komfort, poprawia go też karbonowa sztyca. Cenne sekundy pomogą Ci urywać lekkie wyścigowe opony Maxxis Ikon. Wsiądź na sprzęt mistrzów i walcz o własne mistrzostwo!
Rozmiar kół: | 29" |
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
Elektroniczny system zmiany przełożeń Shimano Di2 oferuje szybką, płynną i niezawodną zmianę przełożeń. Szczególnie w świecie kolarstwa szosowego okazał się on podstawowym wyborem, gdy najważniejsza jest najwyższa wydajność. Mając to na uwadze, istnieje szeroki wybór wysokowydajnych ram szosowych, które są GOTOWE na Di2 i mogą pomieścić kabel elektryczny, baterię i inne drobne regulacje wymagane przez system.
Specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. Wygodę zapewniają także karbonowe włókna tworzące rury. To rozwiązanie zapewnia również optymalne przeniesienie siły pedałowania.
W większości ram przewody i węże skrzyni biegów i hamulców są poprowadzone przez ramę. Kable wchodzą i wychodzą z ramy przez gładkie przepusty lub jeden z innych systemów, takich jak SMART ENTRY lub WIRE PORT. Prowadzenie przewodów wewnątrz ramy chroni je przed żywiołami, zapewnia czysty i elegancki wygląd oraz może zapewnić korzyści aerodynamiczne.
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia oraz lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
Precyzja kierowania jest niezbędna do bezpiecznego i pewnego prowadzenia, a X-TAPER HEADTUBE pozwala nam znacznie zwiększyć tę precyzję. Większa średnica zestawu słuchawkowego na dole w połączeniu z mniejszą na górze pomaga zrównoważyćobciążenie, jakie współczesna jazda i sprzęt mogą wywierać na rurę czołową, a wszystko to bez dodawania zbędnej masy. Pozwala to na łatwy montaż widelców stożkowych i zapewnia precyzyjne i pewne sterowanie.