Kross Earth 3.0 to naturalna kontynuacja rozwoju naszych niższych modeli fulli do XC. Jest to też naturalny rozwój dla każdego kolarza, szukającego bardziej zaawansowanej konstrukcji na każde warunki. Do jego stworzenia wykorzystaliśmy doświadczenie naszych zawodników zrzeszonych w KROSS Racing Team. Ich wskazówki, które na bieżąco korygował Puchar Świata XC, pozwoliły nam stworzyć – przy drobnych kompromisach – maszynę dostosowaną do wyzwań stawianych przed amatorami na różnych trasach wyścigów.
Wkrocz w 2022 rok z nowym KROSS Earth 3.0 wyposażonym w jeszcze bardziej wydajne komponenty niż zeszłoroczna wersja. To przede wszystkim nowa generacja najbardziej lubianego przez amatorskich kolarzy napędu Shimano XT. W wersji M9100 zastosowano te same technologie, co w topowym Shimano XTR – dlatego możesz cieszyć się z wysokiej jakości wykończenia, 12 przełożeń oraz jeszcze lepiej trzymające łańcuch sprzęgiełko. To tylko kilka gramów różnicy w porównaniu z Shimano XTR, a znacznie niższe koszty eksploatacji oraz serwisu.
Rower do XC nie ma przed sobą tych samych wyzwań, co jeszcze kilka lat temu. Trasy wyścigów stają się coraz trudniejsze oraz bardziej techniczne, czerpiąc inspirację z tych kojarzonych do tej pory ze światem enduro. Dlatego w KROSS postanowiliśmy na naszych modelach rowerów do XC ewolucji w nowoczesne maszyny do pokonywania trudnych elementów trasy. Dlatego też nasi zawodnicy coraz częściej wybierają rowery z pełnym zawieszeniem na trudne technicznie wyścigi oraz maratony. Dlatego w Kross Earth 3.0 zastosowane zostało zawieszenie Rockshox, ramę wykonaną z carbon D84 SL oraz tylny trójkąt wykonany z aluminium superlite. To najlepszy rodzaj włókna węglowego dostępnego w naszych rowerach. Jest to niezwykle lekki materiał składający się dwóch rodzajów włókien – T800 iM40J wykorzystujący system truninion. To także sprawdzony osprzęt Shimano XT M8100. Dzięki temu pokonasz każdą trasę szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Rower górski KROSS Earth 3.0 wyposażyliśmy w napęd Shimano XT M8100. To zupełnie nowa konstrukcja przeznaczona dla zaawansowanych kolarzy walczących na trudnych trasach XC. Dzięki przeprojektowanej przerzutce tylnej obsługuje ona 12 przełożeń ulokowanych na kasecie o stopniowaniu 10-51. Taki zakres przełożeń pozwoli na swobodne pokonywanie nawet najtrudniejszych podjazdów oraz wyprzedzenie konkurencji na zjazdach. Amortyzacja w KROSS Earth 3.0 to system Rockshox. Z przodu zastosowaliśmy wysokiej jakości amortyzator powietrzny Rockshox Reba oraz damper Rockshox Deluxe Ultimate. To jedne z najbardziej efektywnych konstrukcji na rynku, a manetka blokady znajdującą się na kierownicy tylko dodaje zwiększa zakres ich możliwości. W połączeniu z kołami złożonymi na obręczach WTB i23 oraz oponami Schwalbe Racing Ray oraz Racing Ralph udało nam się stworzyć system zapewniający doskonałą kontrolę nad rowerem w każdych warunkach.
Rozmiar kół: | 29" |
Boost 12x148 - 6 mm szersza piasta i szersze odstępy zwiększają sztywność kół. Odstęp łańcucha wynosi 3 mm, co pozostawia więcej miejsca na opony i ramę, co pozwala na montaż 3” opon.
D84 Carbon SL to lekka wyścigowa karbonowa mieszanka. D oznacza podwójny karbonowy materiał T800S i M40J, który jest połączony z żywicą nano-aluminium. Rama jest wyjątkowo sztywna pod wpływem poziomych sił, ale również pochłania wibracje. Niezwykle lekka i sztywna konstrukcja zadowoli najbardziej wymagających zawodników.
Gwarancja wielkiej siły hamowania i dobrej modulacji także w tych najtrudniejszych warunkach, wytrzyma o wiele dłużej niż tradycyjne hamulce.
Prowadzenie okablowania wewnątrz rur przedłuża wytrzymałość linek i bowdenów, chroni je przed błotem, piaskiem i deszczem. Pomaga to zaoszczędzić cenne gramy i osiągnąć bezawaryjny, sportowo-zawodowy charakter roweru.
Technologia instalacji hamulców tarczowych bezpośrednio na ramie, bez elementów dodatkowych. Wpływa pozytywnie nie tylko na precyzję hamowania, ale również na masę sprzętu. Kolejną zaletą jest lepsze przenoszenie ciepła, dzięki któremu w trakcie długiego procesu hamowania nie dochodzi do zmniejszania jego efektywności.
Łożyska, umieszczone wewnątrz, zwiększają skuteczność pedałowania, ich zużycie się obniża i wytwarza się lepsze przeniesienie mocny na rower.
Stworzyliśmy system wymiennych piętek w celu ochrony naszych ram, jak tylko to możliwe. W przypadku uszkodzenia mogą być szybko i łatwo wymieniane. Aby zminimalizować uszkodzenie ramy, piętki są mocowane śrubami i specjalnymi nakrętkami.
Rama stożkowa ze stopniowo zmieniającą się średnicą od1 1/8" na górze i 1,5" na dole. Większa średnica w dolnej części zapewnia większą trwałość, podobnie jak i sztywność, która skutkuje większą dokładnością skrętną.
TRUNNION to nowoczesny system mocowania dampera do ramy. Dzięki temu amortyzator jest krótszy, zachowując tę samą wartość skoku.